Aptera 2e 生産モデルが明らかに

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Aptera 2e Production Version Unveiled
Aptera’s controversial 2e electric vehicle is one step closer to production.
2010/4/16
By John Lamm | Photos by John Lamm
引用元:http://autos.yahoo.com/articles/autos_content_landing_pages/1421/aptera-2e-production-version-unveiled/

Aptera 2e 生産モデルが明らかに
Aptera社の話題の電気自動車2eが生産に一歩近づく

This Carlsbad, California, start-up company has unveiled the production version of its 3- wheel, 200 mpg-plus 2e and recently obtained private funding to move the project closer to dealerships.
このカリフォルニア州Carlsbadにある設立されて間もない会社は、3輪で燃費が200mpg(約85.03km/L)以上の車「2e」の発表と最近になりプライベートファンドを受け、計画をよりディーラーへ近付けた事を明らかにしました。

Aptera President and CEO Paul Wilbur says the company is awaiting the U.S. Department of Energy’s decision on Aptera’s application for a $184-million loan from the Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program.
Aptera代表兼CEOPaul Wilburは、Apteraが申請した1億8400万ドルの先進技術車両製造ローンプログラムについてエネルギー省の決定を待っていると伝えています。

“We completed the first close of our recent round of funding last month, and one more financing hurdle remains,” Wilbur states. “When it’s complete, it will take about 11 months to start our full-volume launch next year.”
「先月、私達の最近あった第一段階の資金決算を終えました、もう1つの大きな資金的ハードルが残っています。全て揃うと、約11ヶ月で来年全力で発売できます。」とWilburは発表しました。

Manufacturing will be based in a 200,000-square-foot facility in Oceanside, California, and create 500 new jobs. As production ramps up, that number will likely increase by 2000. Adding supplier employees to that total, Wilbur estimates that Aptera production will add 12,500 jobs to the labor market.
製造はカリフォルニアOceansideにある200,000平方フィート(約18,580平方メートル)施設で行われる事になり、新たに500人の雇用を生み出します。この数字は2000にまで増えると見られています。(部品供給等の)従業員を加えると、Wilburは、Apteraの製造で12,500人の雇用を労働市場に加える事になると予測しています。
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続き
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What they will be creating is the Aptera 2e, a 3-wheel machine classified as a motorcycle, but with some design elements of an earth-bound airplane. It's the nose, front wheel spats and tricycle layout that give that impression as the 2e drives toward you, despite the lack of wings and propellers. From the back, it’s a pure aerodynamic exercise.
彼らがつくろうとしているAptera 2eは、3輪で地表飛行機と思わせるデザイン要素を持つ、オートバイと分類される機器です。ノーズ部分、前輪タイヤカバーを持つトライシクルレイアウトが翼とプロペラが無いAptera 2eが向かって来るように思えるのです。後部は純粋に空気力学を実施したものです。

Aptera’s big story is in the electric drivetrain that combines the equipment of such firms as General Electric and Borg Warner with lithium-ion nano-phosphate batteries from 123 Systems. In the 1800-lb. composite-bodied 2e, the 110-horsepower, 232 lb.-ft. of torque electric drive system has a claimed range of 100 miles. Recharging time from full discharge is set at 6 to 11 hours. The front-drive machine is said to reach 60 mph in 9.0 seconds.
Apteraの大きな話題は、General Electric(ゼネラル・エレクトリック)とBorg Warner(ボルグワーナー)等の企業の機器を123 System社のリチウムイオン ナノ硫酸塩バッテリーと組み合わせた電気駆動系統です。2eの1800ポンド(約816.5kg)のコンポジットボディーの中にある、110馬力、232ポンド/ftトルクの電気駆動システムは、航続距離100マイル(約160.93km)とされています。完全に放電された状態からフルに充電するまでは6〜11時間に設定されています。前輪駆動のマシンは時速60マイル(約96.56km)に9.0秒で到達します。

Dimensions of the Aptera 2e have it as long as a Ford Focus, two inches wider than a Maybach and as tall as a Honda Civic. And the unusual aero form of the Aptera makes it a crowd-stopper.
Aptera 2eのサイズは、長さがFord Focus(フォード・フォーカス)と同じ程度、Maybach(マイバッハ)より2インチ(約5.08cm)幅広く、高さはHonda Civic(ホンダ・シビック)と同じ程度です。特異なApteraの空力特性スタイルは人々を注目させることでしょう。

Still, the 2e is also quite usable. You enter through butterfly-style doors that were part of the refining process for the production 2e. Not only do they now have conventional up-down windows, but the doors have been reshaped to make entry and exit easier.
それに2eはかなり便利です。バタフライ式のドアから中に入るのですが、この部分が2e製造における改善工程になっています。今では、普通の上下に動かすドアがあるだけでなく、出入がより容易になるように形を変更されています。

Once in the Aptera, you feel as though you are in a nicely designed small car. And all the safety systems are in place from belts to airbags. Behind you is a luggage area that will accommodate several bags...including the all-important golfbags.
一旦Apteraに入ると、上手にデザインされた小さい車にいるように感じます。また(シート)ベルトからエアバッグまでの全ての安全装置が装備されています。後方には、荷物エリアがあり、(何よりも大切なゴルフバッグを含む)数個のバッグを入れる事ができます。

Chief Engineer of the 2e is Tom Reichenbach, who was the Vehicle Engineering Manager on the Ford GT. Among the firms he enlisted to help with the Aptera is well-known race team Pratt & Miller, which helped optimize the design and aided with finite element analysis.
2eのチーフエンジニアは元Ford GT(フォード・GT)の車両エンジニアマネージャーTom Reichenbachです。Aptera支援する為に彼がリストアップした企業の1つは、有名なレースチームでデザインの最適化を手伝い、有限要素解析を補助したPratt & Millerです。

Immediately after the press conference announced the production 2e, it was shipped to Michigan to compete for the $10 million Progressive Insurance Automotive X Prize. This competition pits 40 teams from 11 countries to prove it is possible to create a production-ready vehicle that can achieve 100 mpg.
2e生産のプレス発表の直後に、2eは1千万ドルの賞金が掛けられているProgressive Insurance Automotive X Prizeコンテストに参加する為に>ミシガン州へ発送されました。このコンテストは11ヶ国から40チームが参加し、100mpg(42.51km/L)の製造準備車両をつくることが出来るかを証明するものです。

Road & Truckにあるスライドショー
開発者談話(動画):
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid31073236001?bctid=11084345001
構造等の説明(動画):
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid31073236001?bctid=11814084001
走行の様子(動画):
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid31073236001?bctid=11747103001
発表時の動画:
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid31073236001?bctid=78335200001
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