Rubik's Cube(ルービックキューブ):研究で全ての動きが明らかに

Study uncovers every possible Rubik's Cube solution
August 12 10:40 A.M.
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Rubik's Cube(ルービックキューブ):研究で全ての動きが明らかに
WASHINGTON (AFP) – An international team of researchers using computer time lent to them by Google has found every way the popular Rubik's Cube puzzle can be solved, and showed it can always be solved in 20 moves or less.
ワシントン(AFP):GoogleがCPUタイムをレンタルしている国際研究チームが、よく知られているRubik Cube(ルービックキューブ)の解決方法全てを発見し、また常に20回転以内で解決できる事を示しました。
The study is just the latest attempt by Rubik's enthusiasts to figure out the secrets of the cube, which has proven to be altogether far more complicated that its jaunty colors might suggest.
粋な色からそのように思えるよりも全てとても複雑と判明したしているキューブについて、ルービックキューブのファンが謎を解明しようとしている最新の研究です。

At the crux of the quest has been a bid to determine the lowest number of moves required to get the cube from any given muddled configuration to the color-aligned solution.
追求の核心は、任意の状態で色を綺麗に揃えるのに必要な最小限の回転数を求める事でした。

"Every solver of the Cube uses an algorithm, which is a sequence of steps for solving the Cube," said the team of mathematicians, who include Morley Davidson of Ohio's Kent State University, Google engineer John Dethridge, German math teacher Herbert Kociemba and Tomas Rokicki, a California programmer.
オハイオ州 Kent State University(ケント州立大学)のMorley Davidson、GoogleエンジニアのJohn Dethridge、ドイツ人数学教師Herbert Kociemba、カルフォルニアのプログラマーTomas Rokickiを含むチームの数学者は、「キューブの解決方法全ては、キューブを解決する一連のステップのアルゴリズムを用います。」

"There are many different algorithms, varying in complexity and number of moves required, but those that can be memorized by a mortal typically require more than forty moves."
「多くのアルゴリズムがあります、複雑さや、必要とされる動きにバリエーションがありますが、人間が記憶するアルゴリズムは通常40回転以上必要です。」

One may suppose God would use a much more efficient algorithm, one that always uses the shortest sequence of moves; this is known as God's Algorithm. The number of moves this algorithm would take in the worst case is called God's Number. At long last, God's Number has been shown to be 20."
神は、より効率的で常に最短の動きを使用するアルゴリズムを用いるかも知れません:これは、God's Algorithm(神のアルゴリズム)と呼ばれています。このアルゴリズムで最悪の手数は、God's Number(神の数字)と呼ばれています。長期間の研究の結果、God's Numberは、20と分かりました。

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The research, published online, ends a 30-year search for the most efficient way to correctly align the 26 colored cubes that make up Erno Rubrik's 1974 invention.
オンラインで出版された研究は、Erno Rubrik(ルビク・エルネー)の1974年の発明である26色のキューブを並べる最も効率のよい方法を求める30年間の研究を終わらせました。

"It took fifteen years after the introduction of the Cube to find the first position that provably requires 20 moves to solve," the team said. "It is appropriate that fifteen years after that, we prove that twenty moves suffice for all position."
チームは、「キューブ(ルービックキューブ)が発売されてから、20回転で解決するポジションを見つけるまでに15年かかりました。その後15年で、全てのポジションから20回転あれば十分と証明するのは妥当でしょう。」と言いました。

Using computers lent to them by Google -- the company won't disclose how many or how powerful they are -- the team crunched through billions of Cube positions, solving each one over a period of "just a few weeks."
Googleから貸与されたコンピューター -会社はコンピューターの数や性能を開示しません- を使用し、チームはキューブの何十億のポジションを全て高速処理しました、「僅か数週間」で各ポジションは解決されました。

The study builds on the work of a veritable pantheon of Rubik's researchers, starting with Morwen Thistlethwaite who in 1981 showed 52 moves were sufficient to reach the solution from any given Cube position.
研究は、正真正銘の殿堂ルービックキューブ研究者の研究を基にし、1981年にどのようなキューブのポジションからも52回転で解決できるとしたMorwen Thistlethwaiteからスタートしています。

By May 1992, Michael Reid showed 39 moves was always sufficient, only to be undercut a mere day later by Dik Winter, who showed 37 moves would work.
1992年5月には、Michael Reidが、39回転あれば常に十分と証明しましたが、たった1日後にDik Winterが37回転でできると証明しました。

Rubik's enthusiasm extends not only to God's number, but the speed with which the tricky puzzle can be solved.
ルービックキューブのファンは、God's Numberのみならず、巧妙なパズルを解く時間まで研究をしています。

The current world record holder is Dutch Erik Akkersdijk who successfully solved the puzzle in just 7.08 seconds.
現在の世界記録保持者は、パズルを僅か7.08秒で解決したオランダ人Erik Akkersdijkです。


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